Har ni inte röstat än? Det har jag

Idag startade förtidsröstningen till EU-parlamentsvalet. Gå och rösta redan nu! Det gjorde jag och det var busenkelt. Tag med röstkort och legitimation. Gå till röstlokalen. Där får du ett kuvert. Ta en valsedel, gärna en bra en, och gå till båset (gröna skärmen). Kryssa eventuellt din favorit, gärna en bra en, och stoppa valsedeln i kuvertet. Gå till personalen igen. Lämna fram kuvert, röstkort och legitimation. Klart!

Fler än jag rapporterar om röstandet i valet till Europaparlamentet idag. Gör oss sällskap och rapportera gärna om din röstupplevelse.

Uppdatering(ar):
Klara har också röstat. Likaså JRL. Samt ChrisK, verkar det som. Och nu även Rasmus. Sedan har vi Christian som även rapporterar om högt valdeltagande och så Rick som rapporterar om vissa störningar och opinionsmätningar samt Emma om fotarbetet.

28 responses to “Har ni inte röstat än? Det har jag

  1. Pierre Eriksson

    ”Idag startade förtidsröstningen till EU-parlamensvalet”
    Ett parlaMENSval? :D

  2. Skulle gjort det, men jag fyller 18 i december så..

  3. pp++;

  4. Pierre Eriksson

    Jag skulle ha röstat och lagt ut valsedlar idag, men ibland blir det inte som man tänkt. Bibliotektet förvägrade mig tillfället med att rösta genon att klappa igen trots att det stod att det skulle vara öppet. Mer att läsa om det hela: http://friavingar.blogspot.com/2009/05/iddag-ar-det-rosta-pa-piratpartiet.html

  5. Tjoho, nu var jag en 50-åring o röstade på Piratpartiet på biblioteket på medis. Det fanns riktiga Piratpartiet-valsedlar med namnet i fett tryck o allt!

  6. Hehe….

    Tv4 Nyheterna 19:00 rapporterade från Bjuv. I Bjuv röstade bara var 4:e förra året, men tro på f*n, i år, (av de få dom intevjubades) sa en att han skulle rösta på uppstickaren!!

    Nä! Det var ingen finnig fjortis som media allt som oftast föreställer piraterna. Det var en man som förmodligen befann sig i sina bästa år….

    Hmms..I en kommun med så lågt valdeltagande, vad borde oddset vara att man råkar på en Pirat?

  7. @EU 2009: ungefär 5% om man ska tro opinionsmätningarna ;-)

  8. @ Jonas: Vilka (förutom tomten och de etablerade partierna) tror på dessa undersökningar då? ;-) Varken Du eller jag, om man anser det sarkastiskt av dig att skicka med ett ‘ ;-) ‘. ;-)

  9. @ majestatispluralis: Precis vad jag är ganska säker på att Jonas menade. Bra uttryckt! Måste leta fram länken…

  10. Jag är inte i Sverige ännu och lyckades inte hänga på jippot. Men snart röstar jag också!

  11. Nej, jag har inte röstat än, men väl adopterat en vallokal för Piratpartiet, trots att jag är Centerpartist. Se hur snygg den är:
    Gå och rösta i EU-valet!

    Vi ses i valstugorna!

  12. Pingback: Politik « Angeläget!

  13. Pingback: “Nyheter” « blog.frals.se

  14. Rösta på någen… – men i så fall vem :?: – som har tillräckligt med insikter om samhällsparasiterna = de privatägda bankerna och finansbolagen i kk – för att kunna medverka till att för gott eliminera dem.

  15. Pingback: Piratpartisten

Kommentera

