För eller mot

Några tycker säkert att jag tjatar, andra att det blivit ett tema, när jag återkommer till att det är roligare att vara för saker än att vara mot.

Men då jag står vid mitt ord och framhärdar att det verkligen är roligare att vara för saker än mot (ni ser vad jag redan tjatar), så blir jag väldigt glad av att läsa Xor i en post från gårdagskvällen.

Piratpartiet ordnar samtidiga manifestationer runt om i landet och göteborgspiraterna gör det under parollen Demonstration för fri kommunikation i ett öppet samhälle. Demonstrationer må vara 68-tänk men jag tycker likväl det är trevligt med manifestationer för saker.

Det finns även ett ett facebookevent. Väl mött!

Uppdatering:
Kanske bra med lite tidsmässig och geografisk information också:

Den 30:e Maj möts vi på flera orter (Göteborg, Stockholm, Malmö) samtidigt och demonsterar för rätten till delad kultur och ett privatliv utan inskränkt integritet.

– Göteborg: Götaplatsen till Gustav Adolfs torg klockan 14.00
– Malmö: Gustav Adolfs TorgMöllevångstorget klockan 14.00
– Stockholm: Mynttorget klockan 11.00 (obs, ändrad plats OCH tid!)

4 responses to “För eller mot

  1. Skulle så gärna vara där, men jag kan faktiskt skylla på att jag skall på bröllop.
    Kan ju hålla med dig om att det är roligare att vara för än emot, man blir så bitter annars ;)

  2. MÖLLEVÅNGSTORGET!!! i Malmö!! (inte gustav adolfs torg)

Kommentera

