Gissa citatet

Vi har till och med ett litet stolleparti, Piratpartiet[…]

Kan ni gissa citatet ovan? Vem kläckte ur sig det? Ledtråd: Lurar i vassen.

Litet stolleparti som ingen tar på allvar

Litet stolleparti som ingen tar på allvar

28 responses to “Gissa citatet

  1. Kom igen. Länka. Det där vill jag se. :-P

  2. Stolleparti T-shirt FTW! (:

  3. Hittar inte citatet… Länk? Tidpunkt i ev. video?

  4. Jag gissar Karin Hübinette!

  5. Eller den härliga ”Det är bara en skock osedvanligt högljudda bloggare!”

  6. XXX! Är vad min vän Google påstår iaf. :)

    Google är fusk, helt klart!
    /Majestatis

  7. Jag veeeeet! :D Hur roligt som helst att du lyfter upp det citatet idag, tycker jag!

  8. Ok. Då är det ett gammalt citat. Men efter 1:a januari 2006.
    Jag gissar Göran Persson då kanske?

  9. Det kommer ju från vår egen matcho skogsmull. XXX

    /c

    Ni fick ju inte svara sa jag ju i skype:en, det är för lätt för er!
    /Majestatis

  10. Låter som Jan Björklund

  11. Google is your friend.

    Sökte på citatet och hittade en blogg (träff nr 2) som citerade Jan Guillo.

  12. Nu fick man ju ett tips av Christoffer. ”vår egen matcho skogsmull.”

    Vem fanken kan det vara? Birger Schlaug?

  13. Roland Eriksson

    Jan Guillou i Aftonblaskan 2008-02-03

    • Eftersom du anger datum och jag gissar att du inte memorerat alla utgåvor av AB så tror jag du fuskat medelst google. No cookie for you, det var ”Gissa citatet”, inte ”Visa att du vet hur google fungerar” ;-)

      Rätta mig om jag har fel dock!

  14. Liza Marklund var den jag tänkte på först, men ”matcho skogsmulle” tycker jag bara stämmer in på en person.

    kan det vara Jan Guillou?

    • Stilpoäng och på mitt macho mindervärdeskomplexa envålds, med megalomanisaka tendenser, vis utser jag dig till vinnare.

      Som pris kan du välja mellan leksakslådan ”Den lille jägaren” eller leksakslådan ”Den lille agenten”. Hämtas på FIB Kulturfronts redaktion.

  15. Det börjar bli varmt i sälskinnsjackan nu…

  16. Roland Eriksson

    Jo, jag erkänner, jag googlade. Lovar att aldrig göra så mer. Detta kallas en pudel och jag spelar död.

  17. Haha, Jan Guillou är för skön. Att han någonsin tagits på allvar gör mig irriterad ibland.

Kommentera

